תפריט סגור

אחסון אתרים בשרתי ענן

לדעת רבים, שרתי ענן הם העתיד של עולם האינטרנט. מלבד העובדה ששרתים מן הסוג הזה חוסכים משאבים רבים עבור עסקים קטנים וגדולים בכל הקשור אל הוצאות תפעול המופנות אל האספקט הטכנולוגי, הם נחשבים למתוחכמים ומאובטחים יותר. אך מה הם שירותי ענן, כיצד קשורים אליהם שירותי אחסון אתרים, והאם אחסון אתרים על ענן מתאים לכולם?

מאפייני מחשוב ענן

ראשית, חשוב לזכור כי מחשוב ענן נחשב לשירות הניתן על ידי חברות חיצוניות, ולא לשרת קונבנציונאלי. מחשוב מן הסוג הזה הוא למעשה תשתית, עליה ניתן להתבסס על מנת לשמור דפי אינטרנט, לספק יכולות שרידות ולשפר ביצועים. פתרון כמו מחשוב ענן רלוונטי לא רק לעסקים קטנים, אלא פונה ליותר ויותר עסקים המתבססים על אתרי אינטרנט. בכל הקשור אל אחסון אתרים, שרתי ענן נחשבים לזולים יותר מפני שהם אינם מצריכים טיפול ואחזקה בתשתית.

מה הביא להתפתחות המהירה של שרתי הענן?

מגמות מרכזיות נוספות, הבאות לידי ביטוי באמצעות מחשוב ענן הן הווירטואליזציה, התשתית המנוצלת על פי הצורך בלבד ותוכנת הכשירות. במילים פשוטות, אחסון אתרים דרך מחשוב ענן מאפשר לכל עסק להריץ את האפליקציות של האתר שלו דרך דפדפן אינטרנט, כאשר אותן אפליקציות מאוחסנות על הענן ולא בשרתי העסק.

חשוב לזכור כי בעבר שירותי ענן לא היו אפשריים מבחינה טכנולוגית. פס האינטרנט הרחב הביא לשינוי בהתפתחות גישת מרכזי המידע, וכיום ידוע, כי מספיק חיבור אינטרנט על מנת להפעיל תשתית של אתר מסוים מרחוק, ולכן, אפשר לראות גידול ניכר בכמות אתרי האינטרנט. שירותי אחסון אתרים לא רק עולים פחות מאשר בעבר, הם גם מאפשרים מגוון גדול יותר של ניצול הכלים הקיימים.

הענן הוא חלק מהעתיד

ההבנה כי אחסון אתרים הוא חלק בלתי נפרד מאתרי אינטרנט והיא חיונית להצלחה של האתר. עם זאת, ישנן פעולות נוספות אותן צריך לבצע, על מנת להבטיח בניית אתר איכותי. קניית דומיין בעל שם קליט יכולה לעזור למנועי החיפוש, כאשר בשנים הקרובות תהיה גם אפשרות לרכוש דומיין בעברית וכך לפנות בצורה מדויקת אל קהל היעד.פיסקה רגילה

Hosting וחבילות storage הם מושגים אשר אינם נהירים לכל בעלי אתרי אינטרנט, אך הם חלק בלתי נפרד מההיערכות לעולם העסקים הנוכחי. העובדה שכיום קל יותר לאחסן אתרים בשרתי ענן מוכיחה, כי אפשר לנבא את השינויים שעוברים על התחום, אך אין ספק כי ניתן להקטין את הסיכונים. אפשר לראות את הדוגמא של שיווק בפייסבוק כהוכחה לכך: עד לפני שלוש שנים פרסום כזה היה נחשב לחזית הטכנולוגיה, אך כיום כבר ברור כי פעולה כזו אינה מספיקה. גם בתחום של שרתי ענן, העתיד נמצא מעבר לפינה וכדאי להיות מוכנים אליו.פתיחת/סגירת תפריט: Content Builder