תפריט סגור

חשיבות הגיבוי לאתרים

בכל יום שעובר מעבירות חברות גדולות יותר ויותר מהפעילות שלהן אל אתרי האינטרנט. ניתן לראות זאת לא רק בקמפיינים הפרסומיים או במאמצי השיווק אשר מופנים אל רכישת דומיין בעברית, חיזוק עמוד הפייסבוק או הבלטת האתר הרשמי של החברה אלא גם בפעילות העסקית עצמה. לדוגמא, מסמכים ונתונים כבר אינם נשמרים בצורה קשיחה על ידי מחברות וקלסרים אלא ממוקמים בשרתי האחסון באינטרנט.

בנוסף, כל התכתובת העסקית והמידע הרגיש הקשור להוצאות והכנסות קיים אך ורק על השרת. במילים אחרות, בעלי אתר אינטרנט אשר אינם דואגים לגיבוי מאסיבי גובלים בחוסר אחריות. כשם שאף בעל מפעל לא ישאיר את העסק שלו פתוח לאורך כל הלילה, כך בעלי אתרי אינטרנט חייבים לדאוג לגיבוי הולם של האתר שלהם. אך כיצד עושים זאת בצורה נכונה, מהו הקשר בין אחסון אתרים איכותי לבין גיבוי מן הסוג הזה והאם דומיין מוצלח חשוף יותר לפגיעות?

התפקיד של חברות אחסון אתרים בגיבוי שלכם

ראשית, חשוב לזכור כי חבילות אחסון רבות מציעות רכישת שירותי גיבוי ללא תשלום נוסף. אתרי אינטרנט העושים שימוש באחסון על גבי שרתים מבוססים ומוכרים נהנים מביטחון מלא ומקטינים משמעותית את הסיכון באיבוד הנתונים. יחד עם זאת, הגיבוי לאתרים חייב להיעשות בצורה המתאימה לאופי החברה. במידה והחברה עוסקת במכירת שירות דרך אתר האינטרנט שלה, הגיבוי צריך להיות לא רק לפרטים של החברה אלא גם לפרטי הגולשים.

הגיבוי חשוב גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, משום שרק בעזרת שירותי אחסון אתרים המספקים גיבוי מלא ניתן לשחזר פעולות קודמות ולהגן על החברה מפני תביעות. רישום דומיין בארץ או בעולם אמנם אינו מותנה בהצגת גיבוי, אך אין כל ספק לגבי החשיבות של הגיבוי עבור האינטרסים של בעלי האתר. גם דומיינים מוכרים ואתרי אינטרנט מובילים ברחבי העולם חווים קריסות בלתי מתוכננות. אין שום אפשרות לחזות מראש מתי או איך יאבדו בעלי האתר מידע חשוב ולכן הגיבוי הוא הדרך היחידה להתכונן לכך.

גיבוי כתעודת ביטוח עבור דומיין

לאחר שמבינים את החשיבות הגבוהה של גיבוי לאתרים באינטרנט יש להקפיד להקצות לכך משאבים. תפעול אתר אינטרנט אינו מסתיים לאחר בדיקת דומיין פנוי או הצלחה של קמפיין שיווק בפייסבוק. גיבוי הוא חלק מהאחזקה השוטפת של האתר ורלוונטי גם שנים רבות לאחר שהאתר עלה לאוויר. המחירים של גיבוי איכותי אינם גבוהים ובכל מקרה נחשבים למשתלמים במיוחד.פיסקה רגילה

במובנים רבים, יש לחשוב על הגיבוי לאתרי אינטרנט בתור תעודת ביטוח. היות וגם בעתיד רוב הפעילות העסקית שלנו תתרחש באינטרנט, הגיבוי הוא הדרך האידיאלית להבטחת צורת עבודה נקייה מטעויות והוצאות מיותרות. אם עוד לא עשיתם זאת, גשו היום לחברות אחסון אתרים כדי להתעניין לגבי גיבוי ואל תחכו שיהיה מאוחר מדי.