תפריט סגור

חשיבות בחירת הדומיין

כאשר אתם מקימים אתר, מעבר לשלבים של יצירת התוכן ועיצוב האתר, צריך לשים לב לאחד מהרכיבים הבסיסיים ביותר שלו, שיכולים להשפיע רבות על כמות הכניסות אליו. הכוונה היא כמובן אל דומיין האתר, או בעברית – לכתובת שלו. חשוב לציין שהדומיין הוא ערך חד ערכי. כלומר, קניית דומיין של אתר שמסביר על קורס השקעות יהיה שונה מקניית דומיין של אתר אשר בא למכור קורס שוק ההון. הדומיין עצמו מורכב משני חלקים, וכפי שמיד תבינו – לשניהם יש חשיבות.

שם דומיין – כתובת נוחה להבנה

נתחיל מהחלק הראשון, שהוא למעשה השם של האתר עצמו, ללא הסיומת. חשוב מאד לבחור דומיין שיהיה קל להבנה, ואף נוח לכתיבה, שכן אמנם ברוב המקרים יגיעו לאתר שלכם דרך לינק, אך עבור כל מי שבכל זאת יצטרך להקליד את הכתובת – הדומיין לא צריך להיות מחסום. מומלץ לעשות משחק בין השם העברי לשם האנגלי, על מנת למצוא את הקומבינציה המוצלחת והנוחה ביותר. לדוגמה עבור דומיין לאתר של קורס שוק ההון אפשר למצוא דומיין כמו hon ואפילו honn יכול להיות מוצלח. צריך גם לשים לב לסיומת של האתר שלכם. במידה והאתר מסחרי, מומלץ לבחור בco.il או com (תלוי בפלח האוכלוסייה שאליו אתם פונים), ולא לחפש כל מיני דומיינים אחרים – שכן לסיומת הנ"ל יש את האפקט הטוב ביותר, והיא משדרת רצינות.

רכישת דומיין – איך עושים את זה?

נכון להיום, יש כל מיני שיטות של רכישת דומיין. אם אתם צריכים דומיין עבור אתר בנושא קורס השקעות, או עבור כל נושא אחר, כדאי לפנות לחברה ישראלית, אשר למעשה עוסקת בתיווך ומכירה של דומיינים. החברה תספק לכם את הדומיין במחיר נוח למדי, וכך למעשה תהיה לכם בעלות זמנית על הדומיין, לרוב למשך כשנה, עד שתחדשו את הרכישה.פיסקה רגילה

חשוב להבין, כי דומיין חשוב כיום ביותר למטרות קידום האתר כמו גם נושא האחסון של האתר. כיום, בעידן בו לא די באתר איכותי וטוב, אלא יש צורך בנראות שלו ברשת, כלומר בקידום שלו במעלה סולם גוגל – כמו הדומיין גם אחסון האתר משפיעים מאד על קידום האתר. אין ספק כי דומיין מוצלח הנחשב איכותי מסייע רבות בקידום האתר ובאופן שבו גוגל "מתגמל" את האתר מבחינת קידומו במנוע החיפוש.

במילים אחרות, איך שלא נסתכל על כך – דומיין הוא כלי חשוב לכל אתר אינטרנט, ויש לבצע בחירה נבונה ומושכלת מבעוד מועד.