תפריט סגור

שמירת פרטיות של דומיין

אתרי האינטרנט הרשמיים הם האופן בו החברות בוחרות לייצג את עצמן. כשם שבסניפי החברה לא תמצאו לובי מוזנח, פרטים אישיים של בעלי החברה או מידע חסוי, כך גם אתרי האינטרנט אינם אמורים לספק זאת. אך יחד עם זאת, חוסר תשומת לב או ידע יכולים להביא לעוגמת נפש רבה עבור בעלים של אתרי אינטרנט. את הדוגמא הבולטת והטובה ביותר לכך ניתן לראות בנושא של פרטיות דומיין. כידוע, קניית דומיין היא אחת הפעולות החשובות אותן מבצעים בעלי האתר.

הדומיין קובע במידה רבה את כמות הגלישה לאתר, את הבולטות שלו בין אתרי החיפוש ואת התוצאות שישיג. אך יחד עם זאת, במקרים רבים רכישת דומיין נעשית בצורה לא מקצועית וגוררת בעיות רבות. במידה ולא שומרים על פרטים מסוימים יכול כל גולש לאתר מידע רגיש באמצעות כלים סטנדרטיים העומדים לרשותו.

הקשר בין רכישת דומיין לפרטיות

שמירה על פרטיות דומיין היא חלק בלתי נפרד מהשירות אשר מספקות חברות אחזקה ולכן מומלץ לבדוק במה הוא כרוך. רשמי דומיין מאפשרים למחזיקים בדומיין להציג פרטים של חברות אחזקה. על ידי הגשת בקשה לחיסיון מופיעים בפרטי הדומיין פרטים של חברות האחזקה של הדומיין, ולא של החברות אשר הדומיין שייך להם. במקביל, הפרטים האמיתיים של מחזיקי הדומיין שמורים אצל רשם החברות לצורך התקשרות.

בצורה כזו מידע אישי כמו מספרי טלפון סלולארי וכדומה אינו חשוף עבור הציבור אלא קיים רק במסמכי רשם הדומיינים. במילים אחרות, רישום דומיין דומה לרישום אצל רשם החברות. אך בעוד ללקוחות אין גישה לפרטים המופיעים אצל רשם החברות, הגולשים יכולים להגיע אל הפרטים הללו בקלות, למשל על ידי שימוש בשירות הפופולארי WHOIS. הדרך למנוע זאת היא בשמירה על הפרטיות ולכן כדאי לדעת במה היא כרוכה.

האם הפרטיות משפיעה על רכישת דומיין איכותי?

החלפת הפרטים של מחזיקי הדומיין ואנשי הקשר המייצגים אותו בפרטים של מיופי כח אמנם אינה מקנה הגנה מתביעה משפטית, אך חוסכת צרות רבות אחרות. כדי להתחיל בהליך כזה יש לפנות אל חברת דומיינים מוכרת ולהגיש בקשה לחיסיון. חשוב לזכור כי להליך זה אין קשר אל תהליכי בדיקת דומיין פנוי, חבילות אחסון אתרים, hosting או תכנון עמודי נחיתה.פיסקה רגילה

שמירת פרטיות של דומיין היא חלק ממערך שיקולים אחרים הקיים אצל החברה המחזיקה בדומיין והיא זו המחליטה לגביו. פרטיות הדומיין אינה פוגעת בקידום האתר, שיווק בפייסבוק וכדומה וכלל אינה באה לידי ביטוי בחזות האתר או בעיצוב שלו. לסיכום, בקשה לרישום דומיינים פרטיים היא חלק בלתי נפרד מהתהליכים אשר עוברים על רשת האינטרנט ולכן כדאי לשקול אותה בעת הצורך. אם בעבר חברות רבות פחדו להיכנס לתחום האינטרנט עקב החשיפה, פרטיות מן הסוג הזה יכולה להוות פתרון מושלם.