מסחר בדומיינים

תחום מסחר שאינו מפותח דיו בארצנו, הוא זירת המסחר בדומיינים אליו תוכלו להתוודע באתרים ייחודיים כגון SEDO הבינלאומית.
התהליך מתחיל בהבנה ואפיון של קבוצות שמות דומיינים, כאשר בקניית דומיין מרשם מוסמך, אתם מקבלים מבחינה משפטית זכויות רעיוניות לתקופת זמן של שנה עד לחידושו של אותו הדומיין. לעיתים, שמות דומיין רבים אינם מחודשים ומשוחררים לרישום מחדש, ולחלקם ערך רב יותר מהנראה לעין. מדובר בנכס אינטלקטואלי.
שם הדומיין משקף את ערכו בשוק המסחר בדומיינים עבור קונים פוטנציאליים. ערכו של הדומיין נקבע על פי המוניטין מבחינת מנועי החיפוש, עד כמה מתאים לתחום בו עוסק ומהו פוטנציאל ההכנסות העתידיות שעוד יביא.

מוניטין

בדרך כלל רצוי לבחור שם הקשור ישירות לבית העסק, לתחום אליו משתייך או שילוב מבוקש בהתאם למנועי החיפוש. אתר האינטרנט צובר מוניטין אוטומטית במהלך פעילותו ברחבי הרשת, באופן זה נוצרת חשיפה מול הרובוטים של מנועי החיפוש לפי בקשות מחפשים ואזכורים בפורומים או במאמרים. אלמנט נוסף וחשוב בפעילות צבירת מוניטין, זוהי הסיומת הנכונה או בשמה המקצועי TLD. סיומת שנעשה בה שימוש רב ונחשבת לותיקה, תעניק לדומיין שווי גבוה יותר מבחינת ערכו. הסיומת הפופולרית ביותר היא כמובן .com

התאמת תחום העיסוק לשם הדומיין

ערכו של הדומיין עולה גם כאשר ישנה זיקה ברורה בין השם הנבחר לתחום בו עוסק ופועל. במקרה בו שם הדומיין מייצג תחום או נושא, השימוש בגוף יחיד יעלה יותר את ערכו, לדוגמה חקלאות או תינוקות. לעומת זאת, בשם דומיין אשר מייצג מוצר או שירות, כמו תיקים או שליחויות, יותר משתלם להשתמש בגוף רבים.

שם דומיין אטרקטיבי

אטרקטיביות יכולה גם כן להיחשב כמוניטין, אך ערכו של דומיין ודירוגו במנועי החיפוש כל כך חיוני, שיש להתייחס לחלק זה בנפרד. מנועי החיפוש אשר מזהים פעילות מרובה, ומדרגים את שם הדומיין במיקום גבוה, מגבירים את התנועה לאותו האתר, וכמו בכל מדיה: תנועה = כסף = שווי.

פוטנציאל ההכנסה

שווי הדומיין גדל ככל שההכנסה שמביא לבעליו, תודות לפעילות ברחבי הרשת, גבוהה יותר או ככל שגדל פוטנציאל ההכנסה העתידית של הדומיין, לכל המבקש לרכוש אותו.

כתיבת תגובה

FacebookGoogle+FlickrYouTube