תנו בלייק: כל מה שצריך לדעת על שיווק בפייסבוק

גלקוםהבלוג של גלקוםתנו בלייק: כל מה שצריך לדעת על שיווק בפייסבוק

כשמארק צוקרברג רק עמל על האלגוריתם שממנו התפתח, בסופו של דבר, אחד האתרים הגדולים בעולם – הוא בטח לא שיער בנפשו שיבוא יום והאתר שלו יהפוך לכלי שיווקי ראשון במעלה.

כיום, כל בעל אתר כבר יודע, שבלי שיווק בפייסבוק – קשה מאוד להפגין נוכחות ברשת. אבל כמו בכל תחום אחר, גם שיווק בפייסבוק הוא תחום שיש ללמוד אותו; מעבר לפרסום מודעות בפייסבוק, על מנת לשווק את העסק שלכם בפייסבוק, יש לעשות זאת כמו שצריך – באמצעות דף עסק לכל דבר ועניין.

צעדים ראשונים

ראשית, עליכם לדאוג לדבר הבסיסי ביותר: קניית דומיין (אלא מה?). מן הסתם, לאור העובדה מהפייסבוק מהווה פלטפורמה אינטרנטית, יהיה לכם קשה מאוד לשווק את העסק שלכם, ללא אתר מתאים. קניית דומיין אם כך, היא בגדר צעד מקדים להתחלת שיווק בפייסבוק ויש לחשוב היטב על שם הדומיין שברצונכם לרכוש. בבואכם לחשוב על דומיין נסו לגלם בתוכו את רוח העסק; דומיין טוב הוא דומיין קצר וקליט, כזה שמובן ממנו מיד במה מדובר (כלומר איזה שירות מעניק העסק שלכם), אך יחד עם זאת – עליו להיות זכיר כך שהגולשים יוכלו לשוב ולבקר באתרכם בקלות.

קניית דומיין בימינו היא לא סיפור; אחרי שמצאתם את השם הנכון, עליכם לבצע בדיקת דומיין פנוי ואם הדומיין באמת פנוי, עליכם לבצע רישום דומיין (אל דאגה, ההליך פשוט ולוקח רק כמה דקות) כמו גם רכישת דומיין (שוב, ההליך אינו מסובך). מומלץ לבחור באופציה של חבילות אחסון – שתעניק לכם, לצד הדומיין, גם שקט נפשי בכל הקשור לאחסון האתר. אחרי שהאתר יוקם ויפעל כראוי, תוכלו להתחיל לשווק אותו בפייסבוק.

המרוץ אל הלייקים

אתר ומוטיבציה – כבר יש. עכשיו צריך להתמודד עם הפייסבוק. גם אם בהתחלה הכל נראה לכם כמו סינית, אל תחששו; פייסבוק בנוי כאתר ידידותי למשתמש – הן הפרטי והן העסקי. ראשית כל, יש להכנס למסך הראשי של הפייסבוק. שם, בתחתית הדף, תמצאו את האפשרות ליצור כרטיס ללהקה, אישיות מפורסמת, או עסק. הקליקו על האפשרות הזו והתחילו להקים את כרטיס העסק שלכם; אל תשכחו לכלול קישור לאתר שלכם, כמו גם תמונות מפתות, שיגרמו לגולשים לרצות ללחוץ "לייק" על העמוד שלכם (ובכך להיחשף לתכנים שתבחרו לשתף).

מרגע שעמוד העסק שלכם נמצא באוויר, המטרה היא לצבור כמה שיותר לייקים, משום שאלה אומרים שקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם גדל. על מנת לשווק את העמוד נכון, מומלץ לשכור מומחה בשיווק עמודי פייסבוק; זאת מאחר והקו בין שיווק מדוייק לשיווק אגרסיבי מדי בפייסבוק – דק מאוד ומלבד זאת, יש לספק מענה מיידי לשאלות וטענות הגולשים באתר.

אז נכון, במבט ראשון זה נראה מפחיד, אבל למעשה השד אינו נורא: שיווק בפייסבוק הוא כבר מזמן סטנדרט עבור כל עסק מודרני והכלים שעומדים לרשותכם היום, מאפשרים לחוויה הזו להיות קלה ואפילו נעימה. בהצלחה!

כתיבת תגובה

FacebookGoogle+FlickrYouTube