יצירת נוכחות באינטרנט

גלקוםהבלוג של גלקוםיצירת נוכחות באינטרנט

נוכחות באינטרנט ב-8 שלבים

בעלי עסקים רבים, קטנים ובינוניים, טועים לחשוב כי הנוכחות שלהם באינטרנט, בדומה לעולם "האמיתי" תידחק הצידה בעקבות נוכחות מסיבית ובולטת ברשת, של חברות ועסקים גדולים. למעשה, היופי באינטרנט, הוא היכולות ליצור נוכחות ברשת ו"באז" רבים, גם אם אתם חברה של אדם אחד בלבד. איך עושים זאת? להלן המדריך ליצירת נוכחות ברשת, בשמונה שלבים:

יוצרים נוכחות

בעולם שאינו וירטואלי, אם יש לכם חנות בגודל קטנה וצנועה, ולצידה רשת ענקית בת חמש קומות, קשה יהיה להתמודד עם גודל הרשת, חלונות הראווה המנצנצים שלה, והמראה האטרקטיבי הכולל. באינטרנט הסיפור הוא אחר לגמרי, ועם יעוץ מקצועי של מומחים ליצירת נוכחות ברשת, תוכלו להגיע לתנועה רבה באתר שלכם, ולהכרה מלאה בכם ובעסק שלכם.

שלב ראשון: חושבים

בשלב זה חשוב, כי תשבו עם עצמכם, ותחשבו היטב מה תרצו להפיק מהוכחות שלכם באינטרנט. האם תרצו להגדיל מכירות? האם לשפר תדמית? ליצור מוניטין? לספק מידע וכיוצ"ב. הגדירו מטרות ויעדים כפי שאתם רואים אותם, ועם המידע הזה פנו לקבלת יעוץ ממומחים בתחום.

שלב שני: מתייעצים

היעוץ על ידי חברות המתמחות בקידום ובניית אתרים הוא חשוב מאד. יכול להיות שאתם אלופים בתחום בו אתם עוסקים, אולם את האינטרנט השאירו למי שחי ונושם אותו מדי יום, ויש לו גם הידע הטכנולוגי הנדרש להקמת אתר אינטרנט, ודרכים נוספות שיסייעו לכם להיות על מפת האינטרנט, ולבלוט בה.

שלב שלישי: רוכשים דומיין

לאחר שהחלטתם בעזרתה היעוץ שקיבלתם כי אתם חייבים שיהיה לכם אתר אינטרנט, זה השלב בו החברה המסייעת לכם, רוכשת עבורכם דומיין. משמעות רכישת דומיין היא כאילו רכשתם בית, שעכשיו הוא שלכם, ואתם רשאים לעצב אותו כרצונכם. ל"בית" זה יש כתובת, ועם מעט מזל היא תוכל גם להתאים לשם העסק שלכם, או למילה בולטת המזכירה אותו.

שלב רביעי: בונים אתר

המומחים בהם אתם מסתייעים, יתחילו לאחר רכישת דומיין, בבניית אתר, לפי כל הדרישות והקונספט שהוחלט יחד איתכם. אם זהו אתר תדמיתי, יפתחו המומחים אתר מעוצב להפליא, עם מאמרי תוכן מקדמים, והרבה יחסי ציבור לאתר שלכם. באם מדובר באתר מכירות, יעלו את קטלוג המוצרים, יבנו חנות וירטואלית, ישקיעו באבטחת אמצעי הסליקה, כל זאת באופן שיהיה נוח וידידותי לגולש, שיקבל חווית גלישה מושלמת. כל אתר מקבל את ההתייחסות שלו, והתהליך עשוי בשלבים, החל מאפיון ותכנון, דרך פיתוח האפליקציה, או האתר באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ותומכי אינטרנט, וכלה בעיצוב אטרקטיבי וקידום האתר במנועי החיפוש השונים.

שלב חמישי: קידום האתר

היופי באתר אינטרנט הוא כי הוא פעיל עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. גם בזמן שאתם ישנים, גולשים אחרים מוצאים דרכם לאתרכם. כדי שימצאו את דרכם בקלות ובנוחות, עליכם לדאוג לקדם את האתר, כך שיהיה ראשון, או בין הראשונים שיופיעו בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים. לצורך כך, יש לקדם את האתר באמצעות תכנים רלוונטיים, שיווקיים, אטרקטיביים ומעניינים, עם מילות מפתח רלוונטיות שתורמות לקידום המאמר במנועי החיפוש. את התכנים יכתבו עבורכם כותבים שיווקיים, המתמחים בכתיבה מושכת, מקצועית ועם הבנה של כללי מנועי החיפוש.

שלב שישי: פרסום האתר

לא די בבניית אתר אינטרנט אטרקטיבי, נוח לשימוש ומעניין מאד מבחינת המידע שלו. צריך למצוא את כל הדרכים לפרסם אותו, ואם אפשר במינימום עלויות. הדרכים לפרסם אתר היא ברכישת שטח פרסום בעמודים שונים, כמו למשל בעמוד הבית של גוגל, שם יופיע באנר שלכם בכל פעם שגולש יפתח את עמוד הבית של גוגל. עוד תוכלו להקים בעזרת החברה המסייעת לכם, דפי נחיתה, הצצים כאילו משום מקום, ומנתבים את הגולש לאתרכם.

שלב שביעי: עשו רעש

האינטרנט מאפשר לנו היום לקדם את עצמנו בדרכים רבות. אחד הכלים היעילים ביותר לקידום ולהגדלת כמות הגולשים שיראו אותנו, ובמידה ניכרת, הוא הפייסבוק, ורשתות חברתיות נוספות. קידום בפייסבוק, על ידי דף שפתחתם בו, יגדיל את כמות הצופים בכם במספרים לא ייאמנו. גם בלוג לא יזיק.

שלב שמיני: תחזוקה

אל תזניחו את אתר האינטרנט שלכם. אם מדובר באתר דינמי ובו מקום לשאלות ותשובות, או פורום פעיל, היו שם, או דאגו לאיש מקצוע שיהיה שם, יענה על שאלות בזמן אמת, יוסיף תכנים רלוונטיים וירענן את הקודמים, יגיב, יתמוך, ויתן לגולשים את התחושה כי אתם שם בשבילם.

כתיבת תגובה

FacebookGoogle+FlickrYouTube