דגשים חשובים בבניית אתר סלולרי

גלקוםהבלוג של גלקוםדגשים חשובים בבניית אתר סלולרי

כאשר אנחנו בונים אתר סלולרי, יש מספר דגשים חשובים שעלינו להקפיד עליהם אפילו יותר מאשר בזמן שבו אנחנו בונים אתר אינטרנט רגיל. חלק מהדגשים האלו הם דגשים טכניים גרידא, וחלק מהם הם דגשים הנובעים מהאופי הייחודי של אתרים סלולרים.

זמינות, נראות וגודל הכפתורים

  • לגודל הכפתורים, למיקום הכפתורים ולנראות שלהם חשיבות מכרעת בכלל ולכפתורי יצירת הקשר והניווט בפרט.
  • על כפתורי יצירת הקשר להופיע בראש העמוד, למעלה, במקום שיהיה מאוד בולט ומזמין ליצירת קשר.
  • הכפתורים הם מונעי פעולה: כך שכפתור הטלפון כבר יוביל להתקשרות ישירה, מה שנקרא: click to call, כפתור שליחת דוא"ל יוביל באופן ישיר לשליחת דוא"ל, מה שנקרא: click to mail, כפתור הוראות הגעה או ניווט יקשר באופן מיידי לתוכנת ניווט.
  • מיקום נכון של כפתורי יצירת הקשר מסייע "פלאים" בהמרות של האתר הסלולרי ולהם תפקיד מרכזי בבואנו לעצב ולהקים אתר סלולרי.

זמן טעינה

  • לזמן טעינה חשיבות מכרעת הן מול מנועי החיפוש והן מול הגולש עצמו. הגלישה הסלולרית היא גלישה מהירה יותר, הרבה פעמים היא גלישה תוך כדי ביצוע פעולות אחרות, בהמתנה או כשיש צורך ממשי מיידי.
  • זמן טעינה מהיר חשוב לגולש על מנת לספק את צרכיו בצורה מהירה ויעילה, אתר שלא יטען מספיק מהר יגרום לגולש לוותר על האתר ולעבור לאתר הבא.
  • זמן טעינה מהיר חשוב למנועי חיפוש היות ומטרתם העליונה היא להציג את התוצאה הרלוונטית ביותר לגולש ובתנאים הטובים, הזמינים והמהירים ביותר. אתר סלולרי שיטען מהר תהיה לו עדיפות לדירוג גבוה יותר במנוע החיפוש.

ניווט וצבעים

  • ניווט אנכי ולא אופקי – מרבית המשתמשים מחזיקים את המכשיר שלהם כאשר הוא במצב מאונך ולא מאוזן, ולכן העיצוב של האתר חייב להתחשב במגבלה זו. לדוגמה, תמונות שבגרסה הרגילה מופיעות לצד הטקסט, יהיו חייבות להופיע כעת מתחתיו.
  • תפריטים הכרחיים בלבד – אם ישנם תפריטים שאינם הכרחיים או שיש בהם כפילויות, מוטב להיפטר מהם או להפוך אותם לתפריטים נפתחים באמצעות לחיצה על כפתור כלשהו כמו למשל כפתור הצמוד לתפריט הרגיל בצורת + .
  • שימוש בצבעים בעלי ניגודיות גבוהה – מרבית המסכים כיום עדיין אינם אופטימאליים לצפייה כאשר משתמשים מהם באור יום ואור השמש הבוהק משתקף במסך בקלות, לכן יש לשאוף לשימוש בצבעים בעלי ניגודיות גבוהה שקל להבחין בהם גם בתנאי תאורה בעיתים.

דגשים טכניים

  • הפרד ומשול – אם האתר משתמש בשתי גרסאות שונות : אחת סלולרית ואחת רגילה, יש להודיע על כך למנועי החיפוש ולא לצאת מתוך הנחה שהם יזהו את כל אחד מן האתרים באופן נפרד.
  • שימוש בתמונות קטנות ככל הניתן – הכוונה הן לתמונות אותן המשתמש רואה כתמונות והן לתמונות שהן חלק מהעיצוב או הרקע. הסיבה המרכזית לכך היא שחבילות הגלישה הסלולריות בארץ הן מוגבלות יחסית, בעלות נפח קט ומהירות החיבור שלהן הוא לרוב חמישית בלבד מהמהירות של אינטרנט בכבלים / טלפון (או רשת אלחוטית לצורך העניין).
  • הקטנת נפח הקוד וקבצי עזר חיצונים – יש לשאוף לצמצם את השימוש בקבצי עזר חיצונים או לכווץ אותם, וזאת על מנת שהדפדפן של המשתמש לא ייאלץ לבצע קריאות ממספר גדול של שרתים. הקטנת נפח הקוד יכולה להתבצע על ידי מחיקת קטעים ישנים ולא רלוונטים או אי הכללתם בגרסה הסלולרית.

בדיקות, בדיקות ושוב בדיקות

לסיום, חשוב לבדוק את האתר על גבי כמה שיותר מכשירים ומערכות הפעלה נפוצות כיום : החל מאייפון, דרך אייפד ועד סמטארפונים ומכשירים אחרים מבוססי אנדרואיד. גם בסביבת Windows חשוב לזכור שעדיין יכולים להיות הבדלים משמעותיים בין תצוגה על דפדפן כרום / Firefox לבין תצוגה על דפדפן Internet Explorer שממשיך להיות פופולארי במדינות מסוימות.

כמו כן, חשוב שלא רק החברה שבנתה את האתר או אתם עצמכם תבצעו את הבדיקות, אלא גם המשתמשים הפשוטים שלעיתים יוכלו לספק לכם תובנות לגבי אספקטים מסוימים שאולי כלל לא חשבתם עליהם…

כתיבת תגובה

FacebookGoogle+FlickrYouTube