איך מודדים אתר סלולרי טוב?

גלקוםהבלוג של גלקוםאיך מודדים אתר סלולרי טוב?

כל אדם העוסק בבניית אתרים ושם בראש מעייניו את חווית השימוש והנוחות של הגולש, יגיד לכם שאתר אינטרנט טוב הוא לרוב אתר אינטרנט פשוט שהגולש מסוגל למצוא בו את מה שהוא מחפש תוך דקות ספורות הדרישה הזו מקבלת משנה תוקף כאשר עוסקים באתרים סלולאריים מכמה וכמה סיבות:

  • שטח התצוגה באתר הסלולארי הוא קטן יותר ולכן אתר שדורש גלילה מרובה או שהפונט בו לא קריא יגרום לתסכול אצל רוב רובם של הגולשים.
  • החיבור הסלולארי בארץ עדיין אינו איכותי מספיק כמו החיבור הקווי ולכן תמונות גדולות ובמיוחד כאלו שהן חלק מהעיצוב של האתר ייגרמו לו לעלות לאט ולעיתים אף להתעוות בזמן הצגתו על גבי מסך סלולארי עם רזולוציה ממוצעת.
  • לגולש הסלולארי יש פחות זמן מאשר לגולש היושב בביתו מול המסך או בבית הקפה עם המחשב הנייד – הוא לרוב נכנס לאתר רק כדי לאתר מידע ספציפי או ליצור קשר עם בית העסק והסבלנות שלו קצרה יותר.
  • המקלדת הוירטואלית נוחה פחות מהמקלדת המלאה, ולכן טפסים מסוימים, צ'אט וירטואלי ואפילו חיפוש פנימי בתוך האתר הופכים להיות הרבה פחות אינטואטיבים.

חווית הגלישה האופטימאלית

מכל הסיבות האלו, קל להבין כי כאשר בוחנים את הביצועים של אתר סלולארי, יש לשים דגש הרבה יותר גדול על הזרימה של חווית הגלישה מאשר על כמות המידע או התכנים שהאתר מציע. זו הסיבה שרוב האתרים הסלולאריים הם קטנים יחסית וכוללים מספר מועט של עמודים או קישורים, אך כל אחד מהם הוא חשוב : החל מהכפתור שמאפשר להתקשר ישירות לעסק ועד לדף המציג בקצרה את כל אחד מהמוצרים או השירותים הרלוונטיים.

אם נעביר סתם כך את האתר הרגיל לגרסה סלולארית מבחינת חיצונית בלבד, בדרך כלל נמצא שהאתר הופך להיות מסורבל, איטי ובעיקר מאבד את המיקוד שלו. כמו כן, נצטרך לחתוך החוצה את כל אותם אלמנטים כבדים כמו תמונות או קטעי וידאו, כך שלא נחסוך בעצם שום עבודה (תפסת מרובה לא תפסת).

מדדי ביצועים לאתרים סלולריים

באמצעות כלים כמו Google Analytics ופילוח המשתמשים הסלולאריים בלבד, נוכל לקבל מספר נתונים חשובים כגון:

  • משך השהייה הממוצע של הגולש הסלולארי באתר
  • עמודי הנחיתה הפופולאריים ביותר
  • עמודי היציאה הפופולאריים ביותר
  • מספר ההמרות (שליחת טופס וכו')
  • מערכת ההפעלה והמכשיר שבהם נעשה שימוש, כולל רזולוציה

כל המדדים האלו יעזרו לנו לבצע אופטימיזציה נוספת לאתר ולהימנע ממוקשים כמו עמודים בעיתיים או טפסים מסורבלים שקשה יותר למלא אותם עם המקלדת הוירטואלית. נוכל אפילו להריץ מספר עמודים במקביל (A/B Testing ) כדי לראות לאיזו גרסה של האתר הגולשים מגיבים טוב יותר ולבצע שינויים בהתאם.

Comments are closed.

FacebookGoogle+FlickrYouTube