דף נחיתה – לאלו מטרות?

גלקוםהבלוג של גלקוםדף נחיתה – לאלו מטרות?

בעלי אתרים רבים אשר עברו את השלב של קניית דומיין, ובחרו דומיין בעברית או באנגלית אשר יכול לשרת את הלקוחות שלהם בצורה נאמנה, שואלים את עצמם מה המשמעות של דף נחיתה ומה הן המטרות לשמן הוא מיועד. ראשית, חשוב להדגיש כי דף נחיתה הוא כרטיס הביקור של האתר.

דף נחיתה הוא הדבר הראשון שהגולשים רואים, ואחריו הם יכולים להחליט האם להישאר באתר, להתרשם מהשירות או לרכוש את המוצר. ללא דף נחיתה האתר נשאר תלוי באוויר, ולא רק שהגולשים מאבדים עניין, אלא גם בעלי האתר עצמו מבזבזים זמן וכסף.

אחסון אתרים ושיווק

מטרה אחרת של דף נחיתה היא לשווק את התוכן שמציע האתר, אם באמצעות לינקים, הפניות בולטות, כותרות, תמונות, טיזרים וכדומה. אין דרך אחרת להציע לגולש להתרשם מדפים נוספים באתר מלבד שימוש בדף נחיתה. כאן המקום לציין, כי כל אתר זקוק גם לשירות אחסון אתרים ברמה גבוהה. גולש אשר נכנס לאתר שאינו נמצא על שרת אחסון אתרים מוקפד, יראה דפי אינטרנט אשר קורסים בתדירות גבוהה, ולא יחזור שוב.

בנוסף, אחסון אתרים קריטי גם על מנת למקם את שאר הדפים על שרת עמיד ולא רק את דף הנחיתה. במילים אחרות, תפקידו של שרת אחסון אתרים הוא להוות את הפלטפורמה עליה נבנים דפי האינטרנט. דף נחיתה מזמין, אשר קיימים בו לינקים "שבורים" לא רק עושה שירות רע לאתר, אלא גם פוגע בו אצל מנועי החיפוש.

גוגל מגיע אליכם

מלבד אחסון אתרים, אשר קריטי לכל אתר, מטרה נוספת של דף נחיתה היא מנועי החיפוש – או במילים אחרות – גוגל. דף נחיתה הוא העמוד הראשון אותו גוגל סורק, ולעיתים קרובות הוא מחליט על פיו, האם להמשיך בסריקה או לעזוב לאתר אחר.

את המעבר בין הדפים מבצעים הסורקים של גוגל באמצעות לינקים, אשר צריכים להופיע על גבי דף הנחיתה. החשיבות של אחסון אתרים בהקשר הזה כבר ברורה, אבל חשוב לציין גם את המשמעות של מיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל על מנת להגיע לגולשים חדשים.

דף נחיתה והפייסבוק

כיום אי אפשר לדבר על אחסון אתרים או דף נחיתה מבלי להזכיר את הרשתות החברתיות. שיווק בפייסבוק, למשל, יפנה תמיד אל דף נחיתה של האתר, אשר אמור לקרוץ לגולשים ולעורר בהם עניין. בעלי אתרים רבים טועים לחשוב שדפי נחיתה הם העמוד הראשון של האתר בלבד, אך לא כך הדבר.

דף נחיתה יכול להיות גם כל דף אחר אשר הוקם ספציפית לצורך פעילות שיווק או פרסום, אליו מעוניינים בעלי האתר להביא את הגולשים. בהקשר של פרסום בפייסבוק, דף נחיתה תמיד יותאם לאופי הפעילות ויעוצב בשפה זהה לה.

כתיבת תגובה

FacebookGoogle+FlickrYouTube