דף נחיתה – מי צריך את זה?

גלקוםהבלוג של גלקוםדף נחיתה – מי צריך את זה?

רבים שואלים את עצמם מדוע הם צריכים דף נחיתה, והאם ניתן לחסוך ולהימנע מהשקעה בסוג כזה של שירות לגולש. לפני שניגע בנושא הזה, צריך לקחת צעד אחד אחורה ולהבין כיצד פועלים אתרי אינטרנט. ההבנה כי כל אתר אינטרנט, הן עבור חברות קטנות והן עבור תאגידי ענק, מאוחסן על גבי שרת חיונית להצלחה באיתור ומשיכת גולשים חדשים. זו הסיבה שהנושא של אחסון אתרים קריטי, ופעמים רבות הוא זה שמכריע בשאלה האם החברה תצליח להפיק את המקסימום מאתר האינטרנט שלה.

אחסון אתרים אינו קשור לבחירת הדומיין, לשם האתר או לאופיו: אתרי תוכן, חדשות, רשתות חברתיות, אתרי שיתוף וכל אחד באינטרנט משתמשים בסוג של אחסון אתרים. למרות שעל גבי דף הנחיתה, ולמעשה על גבי כל דף אחר באתר, לא מופיע זכר לשרת האחסון – הוא זה אשר מבטיח מאחורי הקלעים את קיום האתר. לאחר שמחליטים על אחסון אתרים, יש להתמקד בנושא השני: דף הנחיתה אותו נרצה להציג לגולשים.

מהו דף הנחיתה?

דף נחיתה של אתר אינטרנט דומה לשער של עיתון . עליו להכיל את הפרטים המעניינים והחשובים ביותר, לתמצת עבור הגולש את אופי האתר או השירות שמציעה החברה העומדת מאחוריו וליזום בסופו של דבר הקלקות נוספות לדפים אחרים. דף הנחיתה צריך להיות דומה מבחינת השפה העיצובית לשאר האתר, אך מצד שני עליו להיות ייחודי ומעודכן. בכל דומיין אינטרנט ניתן למצוא דף נחיתה אחר, המעודד אינטראקציה עם הגולש.

כידוע, האינטרנט מלא במידע זמין ומגוון ולכן התחרות על תשומת ליבו של הגולש גדולה. תפקידו של דף הנחיתה הוא להיות הפקטור אשר ישאיר אותם באתר, ויחזיר אותם אליו בעתיד

זכרו: השיווק מוביל אל דף הנחיתה שלכם

ישנה משמעות נוספת לנושא של דף הנחיתה, והוא נוגע לאספקט השיווקי והפרסומי. כידוע, רכישת דומיין בעל שם קליט ואיכותי היא צעד חשוב להצלחה של אתר אינטרנט. עם זאת, במידה והקלקה על באנר פרסומת או הקלדת שם הדומיין בסרגל הניווט של הדפדפן לא תוביל לדף איכותי תרד ההשקעה לטמיון. דף הנחיתה אמור אמנם להכיל את שם החברה ופרטים אינפורמטיביים אחרים, אך הוא צריך גם לתת מענה לגולשים אשר כבר הובלו אל האתר באמצעים אחרים.

התפקיד של מנהלי האתר הוא לדאוג לכך שדף הנחיתה יספק מצד אחד את התשובות לכל השאלות לגבי האתר, אך מצד שני שיעשה זאת בצורה תמציתית, קולעת ובשפה מתאימה. לסיכום, כולם ללא יוצא מן הכלל זקוקים לדף נחיתה ראוי. כדי להוכיח זאת, בחרו בצורה רנדומאלית אתר אינטרנט אותו אתם מעריכים, ובדקו כיצד נראה דף הנחיתה שלו. הטיפ אותו אתם צריכים לקחת הוא להשקיע בדף הנחיתה, משום שבתחום האינטרנט אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני.

כתיבת תגובה

FacebookGoogle+FlickrYouTube