תפריט סגור

הקמתם חנות אלקטרונית – מה הלאה? המדריך המקיף לשיווק החנות שלכם

הקמת חנות מקוונת היא מהלך חכם מבחינה עסקית – חנות מקוונת מאפשרת רכישות מסביב לשעון, המכירות בחנות אינן תלויות במיקום הגיאוגרפי של הלקוחות שלכם, תפעול החנות אינו תלוי בהעסקת מוכרנים או שכירת שטח פיזי בעלויות גבוהות, ומכאן עולה כי חנות מקוונת עשויה להוות ערוץ מצוין לתוספת הכנסה משמעותית. הקמת חנות מקוונת אינה עניין מורכב והיא מאמץ חד פעמי – אבל אז מה?

מרגע שיש לכם חנות מקוונת, ממותגת, מעוצבת, ידידותית ומזמינה – חשוב שתפעלו על מנת להזרים אליה לקוחות פוטנציאליים, לקדם ולשווק אותה, לייצר מוניטין ולפרסם באתרים המספקים מידע על עסקים מומלצים,  לטובת הגדלת המכירות.

איך עושים זאת? שלושה מפתחות מהותיים להצלחת החנות המקוונת שלכם לאחר הקמתה – לפניכם.

#1 – חשוב שתזכרו: שיווק הוא עניין לטווח ארוך

השיווק של ימי הדיגיטל מתאפיין ביצירת קשר בין בית העסק ללקוחות. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מבקשים לדעת שהחנות שלכם אמינה, שהמוצר שיזמינו מכם יהיה באיכות גבוהה, ושאם משהו יפתיע אותם לרעה בתהליך ההזמנה או לאחר קבלת המוצר – יהיה להם עם מי לדבר. לשם כך, חשוב שתקפידו על מספר נושאים:

  • צרו דפי מכירה שיווקיים

דפי המוצר שלכם צריכים להיות ברורים, אינפורמטיביים, ומקצועיים. ספקו את כל הפרטים אודות המוצר, כולל תמונות ואולי גם סרטונים בנוגע לאופן השימוש בו. אפשרו תהליך רכישה בטוח ונוח, כולל כפתורי רכישה זמינים והדגשת הנושא שהרכישה מאובטחת. אם יש אחריות עבור המוצרים – הדגישו זאת.

  • צרו דפים בוני אמון והדגישו את מערך שירות הלקוחות שלכם

אתרי אינטרנט מחויבים לפרסם גם תקנון והצהרת נגישות. לצד מסמכים אלה, חשוב שתפרסמו מספר טלפון לפנייה ישירה אליכם, ותספקו ללקוחות את התחושה שיש צוות מקצועי שעומד מאחורי האתר. טופס צור קשר ומענה מהיר ללקוחות, נוכחות ברשתות חברתיות, פירוט אודות השירות שאתם צפויים לקבל ואפשרויות לביטול העסקה – כל אלה יבנו את האמון של לקוחות פוטנציאליים בעסק שלכם, ויאפשרו ללקוחות לחוש בטוחים יותר כשהם "לוקחים סיכון" ובוחרים לרכוש את המוצרים שלכם.

טיפ: אחד ממעוררי האמון המשמעותיים ביותר בחנויות אלקטרוניות הוא חוות דעת של לקוחות וניהול מוניטין באינטרנט. הקפידו לאסוף חוות דעת מלקוחות מרוצים ופרסמו אותם באישור הלקוח.

  • היו זמינים לשאלות ותמיכה במידת הצורך

נוכחות ברשתות החברתיות, צ'ט בתוך החנות או זמינות גבוהה ללקוחות בשעות פעילות המשרד, יסייעו למי שמתעניינים במוצרים שלכם לחוש בטוחים יותר בעת הבחירה לבצע רכישה בחנות המקוונת.

  • אל תשאירו לקוחות ללא טיפול

אחת השגיאות הגדולות בשיווק היא ההתייחסות ללקוח כאל לקוח חד פעמי. למעשה, הלקוחות שלכם הם מערוצי השיווק היעילים ביותר שתוכלו לבקש – וזאת, אם יהיו מרוצים הן מהמוצר שרכשו מכם, והן מהשירות שקיבלו. על כן, התייחסו במלוא הרצינות והכבוד לכל פנייה של לקוח, גם לאחר ששילם וקיבל את המוצר. זכרו, כי לקוח שנתקל בבעיה וקיבל מענה ידידותי, סבלני ומקיף, עשוי להפוך ממליץ פעיל של החנות שלכם, ולהזרים אליכם עוד לקוחות חדשים.

#2 – קדמו את האתר

כמות הרכישות באתר שלכם נגזרת, באופן כללי, משני משתנים: האחד הוא כמות הגולשים הנחשפים לאתר האינטרנט שלכם כתוצאה מחיפוש ביטויי מפתח רלוונטיים, והשני הוא שיעורי ההמרה שלכם באתר, או במילים אחרות – כמה מתוך הגולשים באתר הופכים לקוחות שלכם. קידום האתר יאפשר הופעה במיקומים גבוהים יותר במנועי חיפוש בביטויים רלוונטיים כמו שמות המוצרים שלכם, וגם אם שיעורי ההמרה שלכם נותרים בעינם – הגדלת כמות הגולשים תביא להגדלה של כמות הרכישות המבוצעות באתר.

טיפ: עקבו אחר פעילות הגולשים באתר שלכם, אתרו את הדפים המוצלחים והמוצרים הפופולאריים, ונסו להעתיק מדפים מוצלחים אלמנטים לדפים / מוצרים שזוכים לפחות תנועה או רכישות, על מנת לשפר גם את שיעורי ההמרה בכל דף מוצר.

#3 – הצלחה עסקית בדיגיטל היא עניין של מוניטין

מחקרים רבים מצביעים על היעילות שבפרסום חוות דעת חיוביות, המלצות על המוצרים שלכם או על השירות הטוב שלכם והתנסות חיובית בעבודה מולכם – בהעלאת רמת האמון של לקוח חדש והמוכנות שלו לתת אמון ולרכוש מוצר מכם. על כן, התייחסו ברצינות הנדרשת לנושא ניהול מוניטין ברשת. הנה כמה כללים לניהול איכותי של המוניטין, ליצירת רושם ראשון חיובי ואמין של החנות המקוונת שלכם:

  • הכירו את כל הפרסומים של שם העסק שלכם ברחבי הדיגיטל

חשוב לדעת על המלצות, חוות דעת, סקירות ופרסומים של לקוחות אודות החנות שלכם ברשת. אם לקוח השאיר חוות דעת שלילית או פרסם תגובה מאוכזבת מהמוצרים שלכם – חשוב שתנהלו את "המשבר" הזה בצורה מושכלת. אם זכיתם בפרסום של חוות דעת חיובית – כדאי להכיר את הטקסטים ואולי אף לפרסם אותם באתרכם.

  • פרסמו חוות דעת של לקוחות מרוצים באתר שלכם

רגע לפני שלקוח פוטנציאלי לוחץ על כפתור הרכישה באתר שלכם, הוא בעיקר שואל את עצמו האם המוצר באמת יענה על הצרכים שלו, כפי שמעיד עליו המידע שפרסמתם בחנות. דרך טובה לחזק את אמון הלקוח שכך יהיה, היא לפרסם המלצות של לקוחות עבר שלכם, המעידים כי הם אכן מרוצים מהבחירה לרכוש את המוצרים שלכם. על כן, שימו לב שאתרכם כולל המלצות, סקירות וחוות דעת של לקוחות אובייקטיביים: אולי בדפי המוצר עצמם, או אולי בדף המלצות נפרד.

  • השתמשו באתרים המכילים מידע על עסקים מומלצים

אם תוכלו לפרסם את המוצרים או השירות שלכם גם באתרים חיצוניים שאוספים מידע מלקוחות שלכם ומפרסמים אותם בפלטפורמה שהיא יותר אובייקטיבית ביחס לאתר שאתם מנהלים – כדאי שתשקלו לעשות כן. לדוגמה, חנות מקוונת שאוספת כמות גדולה של המלצות וביקורות חיוביות באתרים חזקים כמו אתר זאפ הישראלי ומטמיעה חוות דעת אלה באתרה, מנטרלת במידה רבה את החשש הראשוני הטבעי של כל לקוח לבצע רכישה אצלכם.

  • אל תשכחו! הבסיס לניהול מוניטין הוא שירות טוב ללקוחות שלכם

ניהול מוניטין ברשת הוא עבודה מתמשכת, אולם הצעד ההכרחי הראשון לטובת עניין זה הוא להבטיח שהלקוחות שלכם מרוצים. תוכלו לפעול במספר ערוצים על מנת להבטיח את שביעות הרצון של לקוחות מהעבודה איתכם, כמו למשל: להתקשר ללקוח לאחר ביצוע הרכישה, להזמין לקוח במכתב המצורף לכל חבילה לפנות אליכם בכל בעיה, וכדומה.
בדרך כלל, חשוב לבקש מלקוח מרוצה לפרסם ביקורת חיובית. התקשרו ללקוחות ועודדו אותם לפרסם את החוויה החיובית שלהם מולכם באתר שלכם או באתרי מידע על עסקים מומלצים.

נכתב בשיתוף עם אתר T.co.il

תפריט נגישות