תפריט סגור

משמעות הדומיין לקידום האתר

בעולם המודרני, משמעות הדומיין עבור קידום אתרים היא עצומה. מלבד העובדה כי דומיין פשוט, נוח וקליט מקל על הגולשים למצוא את האתר, הוא גם מהווה פונקציה משמעותית בקידום אורגני של מנועי החיפוש. זו הסיבה שלצד מציאת ספקים עבור אחסון אתרים בצורה אמינה, קניית דומיין היא צעד חשוב מאוד בבניית אתר אינטרנט. כשם שבעבר השלט על גבי הכניסה לחנות מילא תפקיד אינפורמטיבי ושיווקי עבור הלקוחות, כך גם שם דומיין הוא חלק בלתי נפרד מהאינטרנט וממערכת היחסים בין הגולשים למנהלי האתר. אך אם להעמיק בנושאים פחות טריוואליים המדגישים את משמעות הדומיין לקידום האתר, אין ספק שלקשר בינו לבין מנועי החיפוש צריך להקדיש תשומת לב מיוחדת.

על קניית דומיין וקידום אתרים

עוד לפני שנכנסים לנושא של דומיין, חשוב להבין כיצד מנועי החיפוש פועלים. ראשית, ישנו מושג הנקרא "קידום אתרים אורגני". קידום מן הסוג הזה משתמש בתוכן שעל גבי אתר האינטרנט, אותם קבצים הנמצאים בתוך שרתי אחסון אתרים חיצוניים ומופיעים על גבי המסך, על מנת לסרוק את האתר ולמקם אותו מול אתרים אחרים. כך למשל אתר אינטרנט בו נמצאת המילה "רפואה" במקום בולט, בתוך שם האתר או בכותרות הפנימיות, יעיד על קשר הדוק בין האתר לתחום. בנוס, מנועי החיפוש משתמשים גם בכתובת האתר – URL. במידה וכתובת האתר פשוטה וקלילה, והמילים המופיעות בה רלוונטיות לתחום אותו מסקר האתר, האלגוריתם של מנועי החיפוש יזהה אותו בצורה מיידית.

המשמעות היא מיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש, וכמובן כמות כניסות גדולה. כמובן שיש חשיבות גם לאופן בו מבצעים אחסון אתרים, מפני שאתר אינטרנט לא אמין אשר קורס לעיתים קרובות מרחיק את מנועי החיפוש. יש לזכור כי מצד אחד מנועי חיפוש כמו גוגל פועלים למען האתרים עצמם, אך מצד שני הם מחויבים לגולשים. אחסון אתרים לא מוצלח יכול להביא לכך שגוגל פשוט יתעלם מאתר האינטרנט שלנו, היות ומבחינתו הוא לא מספיק טוב. מנועי החיפוש דואגים לשמם הטוב, והאינטרס שלהם הוא לספק תוצאות טובות ככל האפשר. קניית דומיין באוריינטציה שיווקית מן הסוג הזה תבטיח לכם אתר אינטרנט נגיש, ובסופו של דבר אף תגדיל את טווח ההכנסות שלכם.

בקשו עזרה מאנשי מקצוע

לסיכום, לא כל מי שמתעסק בתחום של בניית אתרים מבין את ההבדל בין דומיינים שונים, או יודע לעומק מדוע יש קשר בין איכות שרתים לכמות כניסות. אך התפקיד של בעלי המקצוע הוא לעזור לכם בנושאים הללו בדיוק, ולכן מומלץ לקבל מהם ייעוץ. זכרו כי עולם האינטרנט מתחדש במהירות, ורק באמצעות שמירת האצבע על הדופק ניתן לעמוד בקצב וכמובן גם להפיק רווחים לטווח הקצר והארוך. אל תוותרו על חלום אתר האינטרנט, אך בנו אותו בצורה נכונה.