שדרגו את נוכחות האתר באמצעות גוגל עוד היום!
קידום אתרים אורגני (או SEO, אופטימיזציה למנועי חיפוש) הוא ערוץ שיווקי לשיפור הנוכחות של אתר אינטרנט במנועי החיפוש – ספציפית במנוע גוגל, שהוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם בכלל ובישראל בפרט. הוא גם האתר הפופולרי ביותר – 88% מהאוכלוסייה גולשים בגוגל, יותר מפייסבוק, יוטיוב ו-Ynet. תוצאות החיפוש בגוגל מחולקות לשני אזורים: התוצאות האורגניות והתוצאות הממומנות.
התוצאות הממומנות הן מודעות עליהן בעל האתר משלם כסף לגוגל על כל גולש שמקליק על המודעה. הן נמצאות מעל ולצד התוצאות האורגניות. המודעות העליונות מסומנות ברקע צהוב על מנת להבדיל ביניהן לבין התוצאות האורגניות.
10 התוצאות האחרות נקראות תוצאות אורגניות, משום שהן נבחרות ומסודרות על ידי מנוע החיפוש באופן אוטומטי וללא תשלום מצד בעל העסק. לאורך שנות פעילותה של גוגל התגבש סביב התוצאות האורגניות תעשייה שיווקית שנועדה לקחת אתר אינטרנט ולהגביר את נוכחותו במונחי החיפוש הרלוונטיים לעסק.
ככל ערוצי השיווק הדיגיטליים, המטרה של קידום האתרים היא להביא תנועה רלוונטית לאתר – גולשים שיהפכו ללקוחות.
איך עושים קידום אתרים?
קידום אתרים הוא תהליך ממושך. אורכו תלוי בתחרות בתחום העיסוק והאתרים שמעוניינים להופיע בו והוא נשען על שלוש רגליים: תשתית, תוכן וקישורים.
תשתית היא הדרך בה בנוי האתר והנגישות של מנוע החיפוש אליו. המטרה היא לאפשר לגולש ולמנוע החיפוש גישה לכל החלקים הרלוונטיים באתר ויצירת חוויה נוחה לשימוש. בין הפרמטרים המשפיעים על התשתית נמצאים בחירת הדומיין, אחסון האתר, הצורה בה בנויים התפריטים המובילים לעמודים השונים באתר, התאמת האתר לדפדפנים השונים וכדומה.
תוכן הוא מהות האתר. הוא כל המידע שנמצא באתר וזמין עבור הגולשים והוא הסיבה עבודה מגיעים הגולשים לאתר. רוב התוכן באינטרנט הינו טקסטואלי אך גם גרפיקה, תמונות, אודיו ווידאו מהווים נדבכים חשובים בתוכן האתר.
תוכן האתר צריך להיות ייחודי ורלוונטי לתחומי העיסוק של העסק. ככל שהאתר יכיל מידע עשיר יותר אודות תחום העיסוק, כך הוא יוכל להתברג יותר בקלות ולצבור נוכחות במנועי החיפוש שתזרים אליו תנועה רלוונטית.
קישורים הם הפניות מאתרים אחרים אל האתר שלכם. קישורים מהווים מעין הבעת תמיכה באתר והיוו את הגורם הראשון עליו ביסוסו מייסדי גוגל את תוכנת מנוע החיפוש שלהם. מקדמי אתרים ניצלו לרעה במשך שנים רבות את יכולתם של קישורים ולכן בשנים האחרונות החמירה גוגל את הפרמטרים הקשורים לקישורים. היום, ישנה חשיבות עליונה לא ליצור המוני קישורים סתמיים, היות שאינם מועילים לקידום האתר והם יכולים לגרום לנזק.