תפריט סגור

מילון מונחי פייסבוק

איגנור, לייק, וול, טיימליין; נשמע כמו סינית? סימן שעדיין לא נחשפתם לרשת החברתית הגדולה בעולם – ואחת מהפלטפורמות השיווקיות מספר אחד בעולם – הפייסבוק.

אל חשש! אם גם אתם מרגישים שאתם מעט מאחור בכל הקשור לפייסבוק, אבל שיווק בפייסבוק הוא בהחלט אלמנט שמעניין אתכם ויכול לשמש אתכם נאמנה, הגעתם למקום הנכון. במאמר הבא נסקור את המונחים של אחד מהאתרים המצליחים ביותר בעולם, מונחים שחדרו לשפה זה מכבר. אם אתם בעלי דומיין שרוצים ללמוד שיווק בפייסבוק – או אם אתם בתהליכים של קניית דומיין וברצונכם להבין על מה כולם מדברים, מהו שיווק בפייסבוק ולמה הוא טוב בכלל, המאמר הבא חשוב לכם לא פחות; כבר השקעתם זמן ומאמץ בבחירת דומיין – לא תשקיעו עוד קצת זמן כדי ללמוד שיווק בפייסבוק – מהו?

לייק!

אם תשאלו אותנו, סביר להניח שנהמר על המילה הקטנה הזו כעל המונח המוכר ביותר מהרשת החברתית הפופולארית. כל המהות של פייסבוק, היא לאפשר לגולשים לחלוק עם אחרים את עולמם הפנימי; לשם כך, הם מעלים הגיגים שונים, תמונות, לינקים ועוד דברים הנוגעים לחייהם הפרטיים. אחת הפונקציות שמאפשר האתר היא פונקציית ה"לייק" (בעברית: "אהבתי"), מילה לועזית שכבר מזמן הפכה למטבע לשון – בעקבות הטמעתה בפייסבוק.

סטטוס

לכאורה מונח מוכר, אך האמת היא שבעולם הפייסבוק, המונח הזה שינה פניו; לא מדובר במצבו של המשתמש, כי אם בפונקציה פשוטה, המאפשר לו לחלוק את הגיגי לבו עם שאר חבריו באתר. הסטטוס מהווה "במה פתוחה" להשמעת עמדות שונות, כמו גם הגיגים חשובים יותר וחשובים פחות. כיום, באם המשתמש התאים את הגדרות הפרטיות כך שכלל ציבור הגולשים בפייסבוק יוכל לקרוא את הסטטוס שלו, ניתן אף לחלוק סטטוסים של אחרים.

וול / Wall

גם כאן מדובר בביטוי הלקוח היישר מעולם המשתמש הממוצע בפייסבוק: הוול (בעברית: "קיר") הוא בעצם זירת ההתרחשויות של כל מה שחולק המשתמש עם שאר חבריו. על הוול שלו ניתן לפרסם הודעות (בהתאם להגדרות הפרטיות שקבע), להביט בסטטוסים שפרסם בעצמו ובקיצור – להתעדכן בכל הנעשה איתו.

טיימליין

הטיימליין הוא למעשה החידוש האחרון באתר המפורסם של צוקרברג, שאמור להחליף את הוול; במקום פרופיל משתמש רגיל, יהפוך כל המידע שחלק הגולש בעבר ושיחלוק בעתיד – לנגיש, בצורה שונה לחלוטין מזו שמקובלת כיום; הטיימליין מחולק על פי שנים, הוא מעוצב בצורה אחרת לחלוטין ומאפשר הצצה לחיי המשתמש מרגע שהתחבר לפייסבוק ועד לימינו אנו. כרגע לא ברור אם הטיימליין – שינוי גדול מאוד בעיצוב של דף המשתמש – אכן יוכיח עצמו כחידוש מוצלח, שכן רבים מהגולשים מתקשים להתרגל אליו ואף משמיעים תלונות שונות.

דברו בלייקים

לסיכום, הפייסבוק מלא בפונקציות שונות ומאפשר לגולשים לחלוק מידע בשלל דרכים. בעת קניית דומיין מומלץ לחשוב גם על האלמנטים של שיווק בפייסבוק – האם שם הדומיין שבחרתם קליט מספיק עבור הדור שמדבר ב"לייקים"? דומיין הוא הרי שער הכניסה הראשי לאתר שלכם ואלמנט חשוב מאוד להצלחתו. דומיין טוב, יכול להבטיח כניסות רבות לאתר, בין אם הודות לפרסום בפייסבוק ובין אם לא. שיווק בפייסבוק הופך יותר ויותר לבסיס איתן למשיכת גולשים לאתרים חיצוניים, ושם דומיין טוב, הוא חלק מהדרך לוודא שאכן גולשים רבים יותר יגיעו אל אתרכם.פתיחת/סגירת תפריט: Content Builder

תפריט נגישות